Osoby grające w gry wideo lepiej radzą sobie z wytłumianiem z otoczenia czynników rozpraszających. Dzięki temu o wiele łatwiej radzą sobie ze skupieniem się na głównym zadaniu.
W przypadku graczy istnieje większe prawdopodobieństwo doświadczenia świadomych snów lub takich, które można częściowo kontrolować.
Dowiedziono, że granie w Tetrisa zmniejsza pragnienie na seks, narkotyki i jedzenie.
Według jednego z badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Oksfordzki, granie w Tetrisa po przeżyciu traumatycznego wydarzenia może zmniejszyć szanse rozwinięcia zespołu stresu pourazowego.
Ankieta dotycząca gier wideo i nawyków społecznych przeprowadzona wśród 5000 dzieci pokazała, że te, które regularnie grają, są bardziej zadowolone ze swojego życia. Są ponadto mniej skore do bycia nadpobudliwymi i mają mniej problemów emocjonalnych od tych, które w ogóle nie grają.
Badacze z University of Rochester dowiedli, że gracze są bardziej wrażliwi na niewielkie bodźce słuchowe i wzrokowe. Dzięki temu lepiej radzą sobie z wielozadaniowością, są także lepsi w prowadzeniu pojazdów i podejmowaniu właściwych decyzji w kryzysowych sytuacjach.
Mężczyzna, który grał w America's Army uratował ofiarę wypadku samochodowego wykorzystując umiejętności nabyte podczas samouczka z gry. Był to jedyny trening pierwszej pomocy, jaki w życiu ukończył.
W 2005 roku do świata World of Warcraft zawitała plaga, zabijająca graczy na niższym levelu i osłabiająca tych, którzy postanowili opuścić forty i miasta. Event był obserwowany przez jednostki antyterrorystyczne i epidemiologów - na podstawie wydarzenia badano zachowania ludzi w przypadku epidemii, co pomogło w planowaniu działań na wypadek realnego zagrożenia.
12-letni chłopak z Norwegii uratował siostrę zaatakowaną przez łosia - najpierw zwrócił na siebie uwagę zwierzęcia, a potem udawał martwego. Nauczył się tego grając w World of Warcraft.
Kobiety-gracze żyją w szczęśliwszych związkach i są bardziej usatysfakcjonowane ze swojego życia erotycznego w porównaniu do kobiet, które nie oddają się tej rozrywce.
Granie w gry wideo poprawia rozpoznawanie szczegółów u osób z wrodzonymi wadami wzroku, takimi jak zaćma.
Gry poprawiają umiejętności sensoryczno-motoryczne i koordynację wzrokowo-ruchową. W skrócie, poprawiają zdolność do przyswajania i opanowywania nowych rzeczy.
Grupa dorosłych grała przez 30 minut dziennie w Super Mario 64. Po dwóch miesiącach wykonano rezonans magnetyczny. Badanie wykazało wzrost liczby szarych komórek, co udowodniło istnienie związku przyczynowego pomiędzy graniem a wzrostem funkcjonalności mózgu.
Pewien eksperyment pokazał, że gracze w różnym wieku, którzy grali w Call of Duty przez co najmniej 25 minut, uzyskiwali lepsze wyniki w tenisie stołowym niż wcześniej.
W 2001 roku naukowcy wypuścili grę FOLDIT w celu wyodrębnienia struktury enzymu odkrytego u małp zarażonych AIDS. Zakładano, że zajmie to 13 lat. Gracze rozwiązali łamigłówkę w ciągu zaledwie trzech tygodni.
Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?
Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą