Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…BO POWAGA ZABIJA POWOLI

Wyższa szkoła jazdy w kółko i krzyżyk

93 006  
305   28  
Zwykłe kółko i krzyżyk to gra dla przedszkolaków, ale można ją tak uatrakcyjnić i skomplikować, że stanie się ona prawdziwym wyzwaniem dla analitycznego umysłu, wymagającym planowania i przemyślanej strategii.

#1. Jeśli żaden z graczy nie popełni błędu, zwykła gra zawsze skończy się tak samo

Aby grę uatrakcyjnić należy w każdym polu gry umieścić kolejną, samodzielną kratkę do kółka i krzyżyka

Przy swoim ruchu gracz stawia znak na jednej z małych wewnętrznych kratek

Jeśli gracz wygra na małej kratce, duże pole staje się jego znakiem

Aby wygrać trzeba ułożyć w linii trzy duże znaki, a więc wygrać na trzech małych kratkach w linii

I tu się pojawia najważniejsza zasada - stawiając znak w małej kratce, gracz wskazuje oponentowi, w której dużej kratce ma wykonać swój następny ruch. W poniższym przykładzie po postawieniu czerwonego krzyżyka...

...przeciwnik kółko musi postawić w prawej górnej kratce

Jeśli gracz wskaże już wygrane pole, przeciwnik wykonuje swój ruch w dowolnym polu

Jeśli na jednym z pól dojdzie do remisu, można zdecydować się na jedną z zasad (oczywiście przed grą) - albo pole jest wyłączone z gry i nie oznacza nic, lub jest Jockerem i można je traktować jako kółko i jako krzyżyk

18

Oglądany: 93006x | Komentarzy: 28 | Okejek: 305 osób

Dobra, dobra. Chwila. Chcesz sobie skomentować lub ocenić komentujących?

Zaloguj się lub zarejestruj jako nieustraszony bojownik walczący z powagą
Najpotworniejsze ostatnio
Najnowsze artykuły

24.04

23.04

Starsze historie

Sprawdź swoją wiedzę!
Jak to drzewiej bywało